14 Şubat 2012 Salı

son zamanlar...

geçtiğimiz hafta benim için  çok yoğundu.Uzun zamandır görmediğim ama hep aklımda olan dostlarımla bizim evde görüştük.ve onlar için zevkle bir dolu tarif hazırladım özenerek ,İşin üzücü tarafı yaptığım tariflerin fotoğraflarını çekmeyi unuttum.Aslında unuttuğum başka bir şey daha var .Vicdan azabım gün geçtikçe artıyor.Şu son günlerde sosyal medya sayesinde herkesin seferber olduğu gamze için bir tüp kan kampanyasına katılmak için kan vermeye gitmeyi istiyorum ama bugün yarın erteliyorum.
Umarım ben ve belki benim bloğumdan okuyan bir yada birkaç kişi bu görevi yerine getiririz.

Bir rus atasözü derki ;Bir insan acı duyabiliyorsa canlıdır. Bir insan başka bir insanın acısını duyabiliyorsa insandır. Ben çevremdeki kişilerin başkalarının da acılarını duyabildiklerine inanıyorum.Bundan 4 yıl önce Antalya 'ya seminere gittiğimde eski ev arkadaşım Figenciğimle Düden Şelalesinde buluştuk karşılıklı şelalenin kenarıda oturup eski günleri konuşup gülerken birden ikimizde ağlamaya başladık çünki  ortak acımız vardı ikimizde kardeşimizi çok talihsiz bir şekilde aynı yıl kaybetmiştik.Karşılıklı acımızı paylaşırken okadar ağladık ki önümüze konmuş olan ne çaydan nede gözlemeden tadamamış tadacak ta durumumuz kalmamıştı.Biraz sakinleşince orada çalışan bir adamcağız yanımıza yaklaşıp ''nekadar ağladınız kardeşim dedi.Bir gazetede okudum insanın hayatındaki mutluluklar ve acılar eşit orandaymış ,yani mutlu olduğumuz zamanlar kadar üzüntülü ve kederli zamanlarımız varmış dedi.İsterseniz bir de böyle düşünün'' adama baktık nediyebilirdik ki elimizde sadece keşkelerimiz vardı.Buraya neden bunları yazdım bilmiyorum ama bildiğim herkesin hayatında mutluluk oranını arttırmanın tek bir yolu olduğu o da güzel yemekler yemek ve yapmak.:)))



Ensevdiğim tencerem ve yemek
ETLİ LAHANA YEMEĞİ
MALZEMELER

-Küçük boy lahana
-2 adet orta boy soğan
-250 gr kıyma veya kuşbaşı et (ben tavuklusuna da bayılıyorum lakin eşim sevmiyor :(( )
-Kuru acı biber veya pul biber
-2 yemek kaşığı domates ve biber salçası
-tuz karabiber
-zeytinyağı ve yeterince ılık su

YAPILIŞI
Edirne de çalıştığım dönemde gezmeden dönerken kendi evime gitmek zor gelmiş arkadaşım da kalmaya karar vermiştim.Gecenin  yarsında   kapuska yermisin dedi arkadaşım; cevabim ıyyyyyk hayır dolmasınıda sevmem kapuskasını hiç yemem olmuştu:))) Gülümsedi bence denemelisin ben yiyeceğim  yok ben süt içrim dedim.Kıymalı kapuskaydı hiç unutmuyorum yemeği ısıttı banada süt ısıttı sonra çok içten gülümsemeyle yaaa canım 1 çatal alsan annem yaptı çok güzel yapar dedi.Herhalde ölmem diye düşündüm o gece 1 tabak kapuskayı mideme indirdikten sonra her hafta yemeğini yaptım sanırım.Gerçek macırlar (muhacir) Lahana kapuskasına pirinç  bulgur koymuyorlar bende zaten pirinçisini sevmiyorum tadını bozuyor yemeğin. Küçük kemikli tavuk etli olanıda muhteşem oluyor.Bu yemeğin olmaz sa olmazı acı biberi ama mutlaka küçük kurutulmuş acı biberle pişirilmesi gerekiyor.Pul iber biraz sosyete işi oluyor bu yemekte.:))) Arkadaşımın annesi öyle söylemişti.
 Tenceremizin altına güveç mantığıyla geç pişenler alta sıralamasıyla önce eti ,sonra doğranmış soğanı ,2 kaşık salçayı acı biberimizi ve isteğe bağlı büyüklükte doğranmış lahanayı  ,tuz, karabiber ve zeytin yağını koyuyoruz.Ağzı kapalı olarak ocağımızın en küçük gözünde altı iyice kısılmış bir şekilde 1 saat pişiriyoruz 1 saatin sonunda lahanalar suyunu salmış iyice küçülmüş oluyor.Kaşıkla yemeğimizi karıştırıyoruz ,2 subardağı sıcak suda salçayı eritip yemeğimize ekleyip et ve lahana yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz.Bu yemek takriben 2-2;30 saat arasında kısık ateşte pişiyor.

MANTAR SALATASI

MALZEMELER
-500 gr mantar
-3-4 adet közlenmiş biber
-1 kutu mısır
-1/2 demet dere otu
- 2adet limon
-sarımsak ,tuz,zeytinyağı

YAPILIŞI
-mantarlar yıkanıp 4 bölündükten sonra limonlu suda haşlanır (kararmaması için haşlama suyunayarım limon suyu eklemek şart. )
-Közlenmiş biberler küp küp doğranır
-dereotu incecik kıyılır
-Mısır mantar biber ve dereotu kapta güzelce harmanlanarak salata kasesine yerleştirilir.
-Üzerine sarımsak limon suyu ve zeytin yağıyla hazırlanan sos ilave edilir.
NOT:bu salataya taze sarımsak ve taze soğan ilaveside çok güzel olur.(Bizde mısır yoktu eklemedim :)))


BALLI AVAKADOLU KAHVALTILIK

MALZEMELER
-1 adet yumuşak avakado
- 2yemek kaşığı bal
-4-5 adet ceviz içi

Bu tarifi okuldan arkadaşım anlattığında avakadoyu tatlı olarak düşünememiştim.Denemeye karar vermem içinde avakado 2 hafta bekledi.
sonuç muhteşem görüntü antep fıstıklı cevizli bir sos
YAPILIŞI


Avakadoyu iyice yumuşaması için bekletiyoruz.Kabukları soyulmuş avakadoyu kasemnin içinde çatalla iyice eziyoruz içine 2 yemek kaşığı balı ve ceviz içini ilave ediyoruz. Bu basiıt değişik kahvaltı için yada  kreplerin arasına sürülecek muhteşem bir lezzet.:)



Bademli Alman Keki
BADEMLİ ALMAN KEKİ

MALZEMELER
-4 yumurta oda sıcaklığında
-1 çay fincanı toz şeker
-1 kutu 200mm krema
-2 çay fincanı un
-kabartma tozu
ÜZERİ İÇİN
-110 gr margarin
-1 çay fincanı toz şeker
-4 yemek kaşığı süt
-1 subardağı file badem veya fındık
YAPILIŞI

-Yumurta ve şekerimizi iyice çırpıyoruz.
-Kremayı ekleyip tekrar çırpıyoruz
-Yumurta şeker ve krema karışımına un ve kabartma tozunu eleyerek ekliyoruz.Buradan sonra karışımımımızı kaşıkla karıştırıyor ve yğlanmış kare borcama döküyoruz.
-Önceden 170 derecede ısıtılmış fırında 10-12 dakika pişiriyoruz.Burada kekin üzeri kızarmamış olacak elimizi bastırtığımızda kekimiz çökmeyecek.Kekimizin pişme kıvamını böyle ayarlıyoruz.
-Kekin üzeri için margarin ve şekeri ,şeker karamelleşinceye kadar margarinle pişiriyoruz.içine 4 kaşık sütü ekleyip 1 dakika daha çeviriyoruz.İçine 1 subardağı file bademi ekliyoruz ve altını kapatıyoruz.
10 dakika pişirdiğimiz kekin üzerine bademli karemelli karışımı kaşıkla yayıyoruz ve 10 dakika daha frında pişiriyoruz.Kekimiz ılınınca yemek için hazır...:;)))

1 yorum:

  1. emel hanım yorumunuz için teşekkür ederim işlerimin yoğunluğundan bloğum öksüz kaldı ama fotoğraf makinam yemek resimlerimle dolu en kısa zamanda bloğumu aktifleştireceğim.. sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil