6 Şubat 2012 Pazartesi

KAHVALTI

Kahvaltı benim için vazgeçilmezlerin başında gelir.Bu tabiki her sabah erkenden kalkıp kendime çay demleyip kahvaltı hazırldığım anlamına kesinlikle ve kesinlikle gelmemektedir.Ama Vazgeçilmezimdir.
Eşim her gördüğü eş dost ve akrabaya senin eşin sana kahvaltı hazırlarmı ? sabahları kahvaltı ediyormusunuz ?diye ısrarla benim yanımda sorar sonra bana döner ve Canım görüyormusun bak herkes kahvaltı ediyor sabahları ,Peki biz neden kahvaltı etmiyoruz? hadi yarın sabah kahvaltı edelim der.Benimse klasik cevabım ımmmm tabi olur sen kahvaltıyı hazırla benide uyandır olur.:)))))))))))))Daha hiç kahvaltı için uyandırılmadım pazar günleride dahil olmak üzere. Buradan eşime duyurulur.

Çalışan biri olarak sabahları her zaman kahvaltı edemesekte bazı akşamlar kahvaltı ediyoruz.Heleki eve erken gelmişsem ve yemekte yapmak istemiyorsam kahvaltıya bayılıyorum.
Bizim kızlar grubumuzla da kahvaltı günü yapmaya karar verdikten sonra iyice kendimi kahvaltılıklar konusunda geliştirdiğimi düşünüyorum.Buradan da Arkadaşlarımın ve benim kahvaltı sofralarımızı yayınlayacağım.Şuan elimde sadece benim ve Dileğin kahvaltı sofrasının resimleri var ama Münişin kahvaltı sofrasının resimlerini mutlaka bulup bloğuma koymalıyım .Arkadaşım baya emek vermiş ve bizim için çok hoş kahvaltılıklar hazırlamıştı.

DİLEĞİN KAHVALTI SOFRASI

 

Bal kabaklı börek


Kara Lahana Sarması


Bisküvili muhallebi

Kıymalı Börek











Dilek'çiğim aynı zamanda bizim için fırında menemen yapmıştı.Klasik menemeni tavada hazırladıktan sonra yumurta kırma aşamasında toprak güveçe koyup üzerine yumurtaları tuz ve baharatlarla çırparak eklemiş ve fırında pişirmişti.

BAL KABAKLI BÖREK
Ben çocukken neredeyse her hafta annem bu bal kabaklı börekten yapardı.Annem el açması yufkayla büyük bir tepside yapar onuda kış olmasından dolayı sobayı çok yakarak sobanın üzerinde pişirir ve bütün evin börek kokmasını sağlardı.Ezine 'de pek çok kişinin çok iyi bildiği bu börek çok sevilir,hemen hemen bütün evlerde yenirdi.Şimdi hala yapılıyormu bilmiyorum.Tadına gelince Karadenizde mutlaka her evde Laz Böreği yada Laz Baklavası yapılır bu börekte içine konan muhallebinin hem tatlı hemde karabiberli olmasıyla meşhurdur.

Bizim Bal Kabaklı Böreğimizinse şekeri ve olmazsa olmazı karabiberidir.Annem ve onun annesi bol karabiberli yaparmış ki soğuk kış günlerinde karabiber insanın içini ısıtsın.

MALZEMELER
1 kg yufka
1 kg rendelenmiş bal kabağı
2 su bardağı toz şeker
1 tatlı kaşığı karabiber
Sıvı yağ

İÇ HARCIN YAPILIŞI
Öncelikle kabaklarımız rendelendikten sonra toz şeker(şeker miktarı isteğe göre değiştirilebir) ve karabiberle Bal Kabaklarının yumuşamasınıda sağlayacak şekilde iyice karıştırılarak bekletilir.
Daha sonra yufkaların üzerine yağ gezdirilip balkabaklı harrç serpilerek her iki taraftan rulo yapılıp yağlanmış fırın tepsisine ortadan başlayarak döşenir.kabaklı iç bitinceye kadar işleme devam edilir.Yufkalar bitince üzerine sıvı yağ sürülüp 175 derecede ısıtılmış fırında 35 dakika pişirilir.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder