6 Şubat 2012 Pazartesi

Fırında BALIK BUĞULAMA

2 haftadır Balık aldığımız balıkçımızında aaaa abi ben seni tanıyorum sen yabancı değilsin yeterki al parasını sonra verirsin nağmelerine tav olan eşim haftada 2 kez balık yemek konusunda ısrar ediyor. Haliyle bizde evde her hafta balık mutlaka tüketiyoruz.Aslında balığı tavada yada mangalda seviyorum ben ;şöyle 1 kasa hamsiyi alacaksın mangalı yakacaksın biryandan pişecek bir yandan yiyeceksin.Ne kadar güzel olurdu diyorum çünki Balığın  boyu ve kilosuyla ilgilendiğimiz bu günlerde gitgide balıkların neslinin azalması sonucu kasayla balık almak benim çocukluğumda kaldı.Ben çocukken her pazartesi pazardan annem sardalye alır onlarıda hiç temizlemeden asma yaprağının arasına yada direk ızgaraya koyar pişirirdi.Pişmiş balıklar daha sonra ayıklanır üzerine zeytin yağı limon sıkılır taze ekmek arasında mis gibi yenirdi.Eğer Ezine'liyseniz pazartesileri kurulan o güzel pazardan ve pazara gelen taptaze balıklardan haberiniz olduğu gibi,Ağustos ayındaki o yağlı sardalyelerden BOKLU KEBAP yapıp yemişliğinizde vardır.
boklu kebap için bekleyen sardalyeler :)))










 Evde balık kızartmıyorum çünki kokusunu evden çıkarmak biraz beni uğraştırıyor.Gerçi balık kızarttığım tavada sirke kaynattığımda yada biraz karbonat kaynatınca koku çıksada daha sağlıklı olduğu için fırında yapmayı terçih ediyorum.Lakin zamanı olan istavritin ve hamsininde arasıra tavasını yaparak hakkını veriyorum.
Balık buğulamayı annem soğan domates maydanoz ve limonla yapar ama nedense ben bu tattan pek hoşlanmıyorum.İşte benim sevdiğim tat;


MALZEMELER
4 adet sarı kanat
2 adet patates
1 orta boy soğan
2 küçük kereviz.
tuz taze kırılmış karabiber zeytinyağı
YAPILIŞI
Patates kereviz ve soğanı yuvarlak yuvarlak dilimledim ve derin bir kaba alalım üzerine tuz ,birazcık taze karabiber ve zeytinyağı gezdirip ortaboy fırına dayanıklı kabın içerisine yerleştirelim .Üzeine balıklarınızı tuzlayarak yatıralım ve 175 derecelik fırında 25 dakika pişirelim.
Çok acıktığımız için pişmiş halini çekemedim:))))
Eşim kerevizin burada ne işi var dediysede ben kerevizin balıkla buşmasından kaynaklanan tadı sevdim.Eski evimizin bahçesinde büyük biberiyelerden patatesli soğanlı harca ilave ederdim.Malesef yeni evimizin bahçesinde biberiye yok ama saksılarda biberiye satan bir botanik bahçesi keşfettim en kısa zamanda tere maydanoz ve kişniş saksılarımın yanında yerini alacaktır.:))))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder