10 Ağustos 2013 Cumartesi

NİĞDE TAVA


Niğde Tavanın özelliği aslında Niğde  yetişen erkek kuzuların etinden yapılması , babasının çiftliği olan biri olarak itiraf etmeliyim ki Niğde de yediğim etin ve köftenin tadını hiçbir yerde bulamadım.Çiğ et bile o kadar güzel kokuyor ki kasabın önünden geçerken tok bile olsanız et almak hatta o etlerden kilolarca alıp İstanbul a getirmek istiyorsun

Benim arkadaşlarım kuzu ve koyun etinin koktuğunu söyledikleri için bu güzel yemeği onlar için dana etinden hazırladık eşimle beraber; gerçi hakkını yememek lazım Niğde Tavayı eşim yaptı ben ona yamaklık yaptım.
MALZEMELER 6 KİŞİLİK

1,5 kilo yumuşak dana eti
2 baş sarımsak
1 kilo kabukları soyulmuş domates
yarım kilo yeşil biber
250 gram kuyruk yağı veya dananın yağı yada hayvansal yap istemiyorum diyorsanız 1 su bardağı kadar zeytin yağı 

Resim yazısı ekle
öncelikle tepsimizi yağlıyoruz.2 baş sarımsağı ayıklıyoruz ve doğruyoruz .yeşil biberlerde ayıklanıp kuşbaşı doğranıyor,ardından domateslerimizin kabuklarını soyup kuşbaşı doğruyoruz.sırasıyla önce sarımsaklar sonra yeşil biberler sonra domatesler ve en son etimizi tepsiye döşüyüyoruz üzerini hafifçe bastırarak malzememizi tepsiye yerleştiriyoruz.en üstüne yağlarımızı yerleştiriyoruz yada benim gibi 1 su bardağı zeytin yağınını gezdirip mahalle frınına gönderiyoruz bu yemeğin olmazsa olmazı odun frınında pişirmek ama odun fırını yok diyorsanız 200 derece fırında önce üstü kapalı olarak arasıra karıştırmak şartıyla pişirebilirsiniz.En son üstünü açıp biraz kızartın.
Sonrasımı frından lavaş almadan olmaz arasına sarıp yiyorsunuz.AFİYET OLSUN.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder