10 Ağustos 2013 Cumartesi

ANKARA TAVA



yıllar önce yemekteyiz programında bir amca yapmıştı ankara tavayı ; orjinali nedir nasıldır bilmiyorum ama internette gezinirken gördüğüm genelde yapılan tarif aşağı yukarı benim yaptığıma benziyor.Ben misafirlerime yaparken sunumuda kolay ve şık olsun diye kuzu madalyon alıyorum yani kuzu boynunun yuvarlak yuvarlak kesilmiş hali siz kuzu koldan da yapabilirsiniz yada dana kuşbaşı ama sanırım bu yemeğe kemikli  kuzu eti yakışıyor.
  MALZEMELER (4 KİŞİK)

6 kuzu madalyon veya 600 gram kuzu kol Parçalanmış
1,5 subardağı arpa şehriye
4-5 adet domates
5-6 adet yeşil biber
tane karabiber
2 adet orta boy soğan 3-4 diş sarımsak
tereyağı veya sıvıyağ


YAPILIŞI

Öncelikte tavaya yağımızı ve sarımsaklarımızı koyarak sarımsağın aromasını yağa geçirip etimizi arkalı önlü kızartarak mühürlüyoruz.üzerini kapatacak kadar suyu  4 e böldüğümüz soğanlarımızı ekleyerek etlerimizi pişiriyoruz.Etler pişince tavada tereyağını eritiyoruz ve arpa şehriyeleri kavuruyoruz.iki renkli olsun derseniz yarısını kavurup diğer yarısını sonra ekleyip kariştırabilirsiniz.Ankara tavayı pişireceğiniz kaba önce arpa şehriyeleri yerleştiriyoruz üzerine pişen etlerimizi yerleştirdikten sonra, en üstüne kabukları soyulup doğranmış domatesleri ve biberleri yerleştiriyoruz..Sıra geldi suyuna ben erişte için pilav gibi 1e 1,5 ölçü kullanıyorum bundada yine yarısını eti haşladığım su diğer yarısını normal suyla karışım yaptım ve üzerini geçinceye kadar ekledim  180 derece frında 30 dakika pişirdim.Bu yemek frında pişeceği için suyun kalanını ayırdım ve suyunu çekince kontrol ederek biraz daha ekledim.
AFİYET OLSUN.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder